Nasze klasy -portal dla absolwentów, nauczycieli, znajomych i gości
Gość
Z całą pewnością aktywny tryb życia wydłuża zycie . To oczywiście nie musi być praca zawodowa - może być działka , opieka nad wnukami , sporty , turystyka . Obok dluższego życia co może jest nieważne - bo to przekleństwo żyć zbyt długo ważne jest to że byćie potrzebnym i aktywność fizyczna ... rozwiń całośćpoprawiają komfort życia
Przeciwnicy wydłużenia wieku emerytalnego twierdzą że :
1) Ludzie starzy są niesprawni. Odpowiedź różnie to bywa znam wielu sprawnych intelektualnie lekarzy po 70 a nawet 80 rż którzy ciągle pracują. Praca fizyczna jest coraz mniej rozpowszechniona –a co za tym idzie wiek i sprawność fizyczna przestaje być ograniczeniem .
2) Wydłużenie czasu pracy wygeneruje bezrobocie . Jest odwrotnie im mniejszy balast w postaci konieczności utrzymania osób niepracujących tym wyższe dochody społeczeństwa.
3)Na starość należy cieszyć się życiem –a nie pracować .
Odpowiedź dla wielu ludzi praca jest ważna utrzymuje ich w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej a po przejściu na emeryturę załamują się i często wkrótce umierają .
4) Praca szkodzi zdrowiu . Jest odwrotnie kontynuowanie pracy jest wskazane w większości chorób – utrzymuje poczucie wartości . Ludzie pracujący żyją dłużej
5) Kobiety powinny zająć się wnukami . Po pierwsze nie wszystkie mają wnuki , po drugie praca w charakterze opiekunki własnych wnuków – nie może ich skazywać na głodowe emerytury.
6) Oczywiście są zawody gdzie nie tylko nie można pracować do 70 rż ale nie można pracować po 30 rż – sportowcy, baletnicy, pracownicy fizyczni etc. etc, ale oni w wieku 30 lat nie powinni iśc na emeryturę ale się przekwalifikowywać . 65-letnie Europejki i Europejczycy mają szansę przeżyć w dobrej kondycji zdrowotnej jeszcze 9 lat; potem ich zdrowie się pogarsza - wynika z ostatniego podsumowania Eurostatu.
W sumie po 65. roku życia kobiety w Europie żyją średnio 21 lat, a mężczyźni 17 lat.Informacja dla zwoleńików 423 głosy równo 50% poparcia. Informacja dla przeciwników 50 % - oprotestowało (z dnia 2012-04-17 )
A oto przykłady
Najstarszym pracownikiem na emeryturze jest profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, który w tym roku skończy 100 lat. Czynnych zawodowo seniorów jest w naszym kraju więcej niż myślimy - podaje Dziennik Polski.
W artykule Dziennika Polskiego czytamy, że dwa lata temu Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan wspólnie z jednym z dzienników ogłosiła konkurs na najstarszego pracownika. Jego plon świadczy o tym, że czynnych zawodowo sędziwych seniorów jest więcej, niż przypuszczamy. Konkurs wygrał 95-letni Feliks Grejciun, kaletnik z Częstochowy. Tylko o 4 miesiące młodszy okazał się Sergiusz Hornowski, lekarz z Warszawy.
Kolejną pozycję w rankingu zajął Marian Fuks, 95-latek, pracownik Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie.
Kto znalazł się na kolejnych pozycjach?
Jan Franciszek Mazurek (93 lata, właściciel firmy reperującej radia z Warszawy), Szymon Bojko (wykładowca z Warszawy, 92 lata), Stefan Elek (92 lata, tłumacz z Gdańska), Witold Andruszkiewicz (92 lata, wykładowca w Poznaniu i Sopocie), Józef Stojałowski (91 lat, właściciel firmy spedycyjnej w Jaśle), Adolf Skokowski (91 lat, fryzjer z Gdańska), Marianna Michalecka (90 lat, od 1972 r. prowadzi własny sklep metalowo-przemysłowy).
PKPP Lewiatan - pisze Dziennik Polski - przyznała również nagrodę honorową dla wówczas 105-letniej Zofii Morawskiej z Lasek. Honorowa laureatka z pracy w Towarzystwie Opieki nad Ociemniałymi w Laskach zrezygnowała w wieku... 103 lat. Nie mogła wygrać, bo regulamin zakładał, że trzeba było pracować w roku ogłoszenia konkursu.
Przykłady pracy którą można wykonywać aż do późnej starości:
kierowca , teleankieter, papież , Premier ( vide Kaczyński który planuje startować ), wyprowadzacz psów, pracownik naukowy, opiekun, aktor, stróż nocny, przyjmowanie zleceń na telefon , korepetytor , sprzedawca , ksiądz, fotograf,
Linki do artykułów z muzykodramy (wydaje mi się, że to jest lepszy termin niż dramomuzykoterapia)
* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI
Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama01
* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH
Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama02
* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH
Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama03
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamięć - wyobraźnia)
Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama04
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)
Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama05
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - działanie - kontakt)
Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwości oraz zdolności do wyobrażania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama06
* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW
Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka należy liczyć się z ich strony z różnymi rodzajami motywacji decydującymi o zgłoszeniu się z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktują go jako narzędzie kary dla dziecka.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama07
* TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ
Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej, a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.
>>> więcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama08.
..
Offline
Polski Związek Logopedów we współpracy z Wydziałem Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Podyplomowym Studium w zakresie neurologopedii oraz Podyplomowym Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej był organizatorem konferencji Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie – trzy drogi, jeden cel, która odbyła się 2 marca 2013 r. (sobota) w Hotelu Uniwersyteckim w Toruniu.
Ryszard Wagner mówiąc o muzyce zwrócił uwagę, że muzyka to początek i koniec wszelkiej mowy. Te słowa stanowiąc swoiste przesłanie naszej konferencji. Można je uznać za dobre podsumowanie wielowiekowej tradycji i doświadczeń związanych z ukazywaniem znaczenia muzyki w życiu człowieka – muzyka bowiem to niezbywalny element życia każdej jednostki od poczęcia aż po śmierć.
Od zarania dziejów muzyka towarzyszy nam w każdym momencie naszego życia, stając się jego ilustracją, stąd jej znaczenie w procesie rozwoju, wsparcia czy terapii.
Konferencja była organizowana z myślą o praktykach i teoretykach zajmujących się problematyką wspomagania, terapii i wsparcia.
Wśród prelegentów krajowych i zagranicznych był koszaliński logopeda i muzykoterapeuta , Władysław Pitak, który wygłosił referat pt. "Techniki muzyczno-dramatyczne (muzykodrama) w terapii zaburzeń mowy u dzieci nerwicowych".
Oto link do filmu, który ilustrował referat Władysława Pitaka
www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4
@
Ten sam film można wyświetlić na YouTubie:
Muzykodrama w terapii zaburzeń mowy. autor: W. Pitak
http://youtu.be/B5soZwjXsAk
.
Offline
.
Artykuły o tematyce pedagogiczno-terapeutycznej
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
Offline